Australian Newsagency Blog

A blog on issues affecting Australia's newsagents, media and small business generally.

The Australian pokes at Bauer Media

Mark Fletcher
December 23rd, 2013 · No Comments

Mark Day writing in The Australian recently criticised Bauer Media for repurposing overseas content and making it appear that a story which occurred in the UK actually occurred in Australia, in Redfern. Mumbrella first wrote about this. Their report is detailed and fascinating.

Bauer Media’s real life magazine Take 5 has been accused of misleading its readers after suggesting the story of a British “crooked copper” who used the police database to access information about women in order to sleep with them, actually occurred in Australia.

The magazine implies to readers the offences took place in NSW.

The German-owned publisher – which has been increasing the amount of syndicated international copy it uses – claims the change was a typographical error. Bauer claims that the location of “Redruth, Cornwall” was accidentally changed to “Redfern, NSW” because the names were similar.

While I wouldn’t regard Take 5 as a credible news title, what happened here is a new low.

5 likes

Category: Ethics · magazines

0 responses so far ↓

  • There are no comments yet...Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment

Powered by sweetCaptcha